DESIGNDETOX

cropped Design detoxvektoros logo v2

Bejelentkezés / regisztráció

ÜZLET VILÁGÍTÁS

Egy üzlet megvilágítása nem olyan bonyesz, mégis miért rontják el sokan? Íme a Designdetox tippjei, hogy mindig mindent jól csinálj! Sok szeretettel: Annamari

1. Rétegezd a fényeket

Az alap világítás egy üzletben két összetevőből áll: hangulat és fókusz fények. Hogy hogyan variálod őket, megadja az alaphangulatot, azt a különleges atmoszférát, amiért jó ott lenni, és vásárolni nálad. Alapvetés: a hangulat fény legyen mindig kellően visszafogott, hogy a fókusz fény jól kiugorhasson és megvilágíthassa az eladásra szánt terméked.

2. A fények és az áru színvonala legyen teljesen megegyező

Ez egyszerűen annyit jelent, hogy ha pl. Apple termékeket árulsz, ne az Ikeából vásárolj lámpákat. A világítás designja és a lámpák gyártója a termékeid érték minőségét kell sugározzák a szó legszorosabb értelmében. Legközelebb, ha ilyen helyen jársz, nézd csak meg majd, hogy pl. a Lush milyen fényeket használ, szemben a DM-mel. Ugye milyen szembetűnően óriási a különbség?

3. Színhőmérséklet, színhőmérséklet, színhőmérséklet

Emberek, légyszi, erre nagyon figyeljetek oda!!!! Igazi retinát és idegrendszert próbáló negatív élmény egy olyan térben vásárolni, ahol 

– nem megfelelő a színhőmérséklet (túl hideg, túl meleg)

– nem ugyanarra a színhőmérsékletre van belőve az összes lámpa

A fiatalos upbeat üzenetet közvetítő üzletek a 4000-6000 K közötti színhőt használják,  míg az idősebb, illetve old school, klasszikus termékeket kínálók a 2700-3000 K közötti tartmányban tartják a színhőmérsékletet.

4. Mutasd meg, mit szeretnél, hogy a vásárlód észrevegye

Jóhogy, hiszen ezt mindenki tudja, igaz? És mégis, nagyon ritkán lehet tetten érni az alapelv  gyakorlatba átültetését. Színpadi fényeknél abszolút látványos ez a dolog: az éppen beszélő színészre/éneklő rock sztárra esik a legélesebb, irányított fény. Pont.

Az üzletedben is működik a „trükk”. Bátran világítsd meg a hős darabjaid, az újdonságokat, a különleges ajánlatodat!

5. CRI, a titkos kód

Color Rendering Index. Ennek a mennyiségi mutatója határozza meg, hogy egy fényforrás mennyire jól adja vissza a színeket. A 100-as érték a kinti napfény, az egyes a monokróm állapot.  

Így jobban érzékelhető a különbség:

Irodákba 80-as értékkel tervezünk, üzletekben általában érdemes a 95+ értékkel dolgozni.

6. Ne legyen a kirakatod mostoha gyerek

Egy szuper kirakat a járókelőkből vevőket konvertál. Úgyhogy itt aztán semmi szerénykedés! Nehogy visszafogd magad! Éles, kontrasztos  fények vonzzák a járókelő tekintetét, mint éjjeli lepkét a lámpafény. Ami még eggyel vagányabb: dinamikus világításban gondolkodj, ahol a fények mozognak (egy termékről, egy másikra vándorolnak, nem futófény!!!!), és váltogatják az erősségüket és a színhőmérsékletüket is akár.

Jövő héten jövök a következő adag tippel, ahol a próbafülke is szóba fog kerülni!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

No products in the cart.